Spordan Sonra Ne Yapmalı! - Faydalı Bilgiler - Wind Life Club

Spordan Sonra Ne Yapmalı!

Spordan Sonra Ne Yapmalı!

Spordan Sonra Ne Yapmalı!

Spordan sonra yorgun hissediyorsanız veya ertesi gün kas ağrısı yaşıyorsanız, sağlıklı yaşam koçu Arzu Karabulut’un önerileri size yardımcı olabilir. Zayıflamak için spordan sonra ne yapmalı, spordan sonra ne yemeli gibi soruların cevaplarını uzmanından öğreneceksiniz!


Spordan sonra protein tüketin
Spor sırasında boşalan glikojen depolarını doldurmak, kasları beslemek için protein içeren besinler tüketmeniz faydalıdır. Tavuk eti, yoğurt, süt, peynir, haşlanmış yumurta, fasulye gibi protein içeren besinler, uzun süre tok hissetmeye ve kilo vermeye yardımcı olur. Spordan 15 dakika sonra yemek yemeye başlayabilirsiniz.


Spordan sonra esneme hareketleri yapın
Sporu tamamladıktan sonra kas ağrılarını hafifletmek ve kasları uzatmak için esneme hareketleri yapmanız faydalıdır. Bu sayede, ertesi günün ağrıları azalır, kendinizi daha zinde hissedersiniz. Ayrıca, spordan gerilme ve kasılmaları önlemeye yardımcı olur.


Spordan sonra ılık duş alın
Spor sırasında çalışan ve gerilen kasları gevşetmek için mutlaka ılık duş almalısınız. Duş sırasında kese yapmak, ertesi gün kas ağrılarını hafifletmeye yardımcı olur. Zaten, spor sırasında terlediğiniz için duş almak şarttır, gözenekler açılır ve kendinizi daha zinde hissedersiniz.

Spordan sonra uzanıp dinlenin
Spor sırasında çalışan metabolizma ve kasların dinlenmeye ihtiyacı vardır. Esneme hareketleri yaptıktan sonra uzanıp 15 dakika dinlenmek, hem kilo vermek hem sağlık açısından faydalıdır. Dinlenme sırasında vücudunuz kalori yakmaya, kaslar çalışmaya devam eder. Eğer akşam spor yapmışsanız, spordan sonra uyumak yağ yakmaya yardımcı olacaktır.


Spordan sonra 3 bardak su için
Spor sırasında terleme ve solunum yoluyla vücuttan su kaybedilir. Bu suyun, mutlaka telafi edilmesi gerekir. Spor aralarında ve mutlaka spordan sonra 3 bardak su için. Yarım saatte bir bardak bu su içmek yeterli ve faydalıdır.


Spordan sonra yoğurt kürü yapın
Spor sırasında metabolizma uyarılır ve daha hızlı çalışmaya başlar. Bu fırsattan yararlanıp yağ yakımını hızlandırmak için yoğurt kürü yapmanızı tavsiye ediyorum. Zencefil, zerdeçal ve tarçın içeren yoğurt kürü, hem spor sonrası kasları besler hem de kilo vermeye yardımcı olur. Aşağıdaki görsele tıklayıp videolu ve yazılı yoğurt kürü tarifini bulabilirsiniz.



/ / /